tilbage
Af Kjeld Fredens (2019)
Om læring, især børn og unges, og hvordan denne læring ikke kun skal ske via hjernen, men også med kroppen via praktiske, kunstneriske og musiske aktiviteter. Det kropslige fundament har stor betydning for livslang læring
Emneord:
børns udvikling hjernen holisme kognition kroppen livslang læring læreprocesser læring pædagogik
Detaljer
Type:
Bog
Format:
illustreret (nogle i farver)
Sprog:
dansk
Emne:
Opstilling:
13.14 (Læreprocessernes psykologi i alm.)
ISBN nr.:
9788741268194
Udgave:
1. udgave, 3. oplag (2019)
Omfang:
286 sider
Forlag:
Hans Reitzel
Målgruppe:
fagligt niveau, voksenmaterialer
Anmeldelse
Anmeldelse af: Læring med kroppen forrest
af Jette Larsen (f. 1973-08-16)
Fagbladet folkeskolen online, 2018-02-01, 1902-2808, Anmeldelse af: Læring med kroppen forrest
af Tina Løvbom Petersen
Socialpædagogen, Årg. 75, nr. 4 (2018), 0105-5399, S. 34Anmeldelse af: Læring med kroppen forrest
af Erik Lyhne
Dansk sang, Årg. 69, nr. 5 (2018), 0107-7538, S. 51Anmeldelse af: Læring med kroppen forrest
af Petra Patzwaldt
P online, 2018-05-03, 2445-6330, Anmeldelse af: Læring med kroppen forrest
af Heidi Lykke Nissen
Dansk pædagogisk tidsskrift, 2018, nr. 4, 0904-2393, S. 95-96Anmeldelse af: Læring med kroppen forrest
af Ole Løw
Pædagogisk psykologisk tidsskrift, Årg. 56, nr. 2 (2019), 1903-0002, S. 110-111Anmeldelse af: Læring med kroppen forrest
af Erik Exe Christoffersen (f. 1951)
Peripeti online, 2018-03-13, 2245-893X, Anmeldelse af: Læring med kroppen forrest
af Lærke Forman
Dansk musikterapi, Årg. 17, nr. 1 (2020), 1603-8800, S. 60-63Lektørudtalelse
2018
Kirstine Louise Grøngaard
Bogen har et højt fagligt niveau og kræver forudgående viden om læring. Bogens kapitler er korte og overskuelige og de tre temaer forrest i bogen giver et fint oprids af bogens forskning